Antal besökare st, varav denna månad, denna vecka och idag.

torsdag 13 december 2007

CT Team - på svenska

HZ Design har ett eget CT Team.
Det finns ingen riktig motsvarighet på Svenska och det som pappers scrappare kallar för Design Team stämmer inte när man pratar om digital scrapbooking. Jag ingår ex i design team hos K-Joi studios, Do it digital etc och det betyder att jag designar själva kitet.

Jag ingår i ett Mentorprogram, blev utvald när jag lade in några LO´s i ett amerikansk forum. Fick frågan om jag ville utvecklas och bli en bra designer av digitala scrapbook kit. Jag sa JA, innan jag riktigt visste vad jag gav mig in i tex
att man i USA gillar man färger-detaljer som jag ibland har svårt för, sättet att lägga ut sina kit, packetera dem och mycket mycket mer...

När man är antagen som designer hos utlänska företag så vill de (tar för givet) att man har ett eget team som gör layouter. Så tittar man på andra designer så har de ibland "CT CALLS" - man söker digital scrappare som är duktiga på färg, form och balans.

Jag började scrappa knapphändigt i februari i år så jag är väldigt ny i den här världen. Vilket säkert syns på det jag gör.

Mitt CT Team är i samma fas - de flesta har börjat scrappa under detta året så därför kändes det väldigt roligt att de ville vara med i mitt team. Jag är oerhört tacksamma mot er som vill ingå i mitt team.

TACK

Lisbet

3 kommentarer:

Monica sa...

Tack för din utförliga beskrivning! Intressant att lära sig mer om den digitala världen som jag inte har någon insyn i.

Carola sa...

Hejsan!

Tack för besöket på min blogg. Hoppas att jag kunde inspirera dig.
Själv har jag bara testat scrappa digitalt engång. Föredrar klippa o klistra för hand =).
Men hur hittar man dina kit?
Kostar de ngt?

Mvh/Carola

Anonym sa...

Skulle man kunna få ingå i ditt ct team även om man har digiscrappat i 2 år? Kan ju va bra med lite "äldre" inspiration med eller???
Hör gärna av dej

http://www.gripdesign.blogg.se